Projekt realizowany jest na podstawie umowy o dofinansowanie nr POPW.01.01.02-06-0068/21-00,Tytuł Projektu: Science and Innovation Center (SIC) Nauka programowania jeszcze nigdy nie była tak prosta i wciągającaKrótki opis projektu:Program edukacji zarówno w Polsce jak i na świecie nie nadąża za tempem zmian gospodarczych i technologicznych. Obecne formy kształcenia nie są dostosowane do potrzeb nowego pokolenia. Nasz produkt składający z PLATFORMY oraz ZESTAWU odpowiada na potrzebę indywidualizacji procesu nauczania oraz zwiększenia atrakcyjności przekazywanej wiedzy. Dzięki zastosowaniu AI do indywidualnego doboru zadań, oraz grywalizacji, blended learning, kształceniu projektowemu (PBL-Project Based Learning) nauka jest efektywniejsza. Zespół pracuje już ponad 2 lata wdrażając innowacyjne kształcenie na Politechnice Warszawskiej – współtworząc między innymi jedne z najbardziej atrakcyjnych zajęć PBL oraz od podstaw nowy kierunek studiów Inżynieria Internetu Rzeczy, na który było najwięcej chętnych na jedno miejsce w całej Polsce. PLATFORMA EDUKACYJNA dzięki wdrożonym algorytmom sztucznej inteligencji, umożliwi dobór zadań w zależności od postępów i popełnianych błędów. Będą brane pod uwagę też zainteresowania osób które będą brały udział w kursach. Społeczność która zostanie stworzona będzie dodatkowo wpływać na motywację uczestników do podnoszenia swoich kompetencji i rozwiązywania coraz trudniejszych zadań. Po dopracowaniu produktu planowana jest ekspansja zagraniczna do Niemiec, Szwecji, Norwegii, Hiszpanii, Włoch dzięki znajomościom zawartym podczas tworzenia projektu Enhance, gdzie brał udział jeden z członków zespołu. ZESTAW EDUKACYJNY jest integralną częścią platformy SIC! i pozwala na znaczące podniesienie atrakcyjności naszych kursów. Stworzona przez nasz zespół płytka PCB pozwala na tworzenie projektów z użyciem wszystkich najważniejszych języków programowania jak Python oraz C++. Możliwość budowania fizycznych obiektów w postaci robota lub własnych projektów zwiększa motywację uczestników i pozwala na wprowadzenie elementów grywalizacji – takich jak wyścigi lub bitwa robotów. Dotychczasowi kursanci dzięki powyższym określali nasze kursy jako znacząco lepsze od konkurencji.
Planowane efekty:
- Indywidualizacja kształcenia: Stworzenie platformy edukacyjnej z algorytmami sztucznej inteligencji umożliwi indywidualny dobór zadań, dostosowanych do postępów i błędów uczniów, co poprawi efektywność nauki.
- Motywacja uczestników: Tworzenie społeczności wokół platformy zachęci uczestników do współzawodnictwa i podnoszenia swoich kompetencji, dzięki czemu będą bardziej zaangażowani w proces nauki.
- Innowacyjne metody nauczania: Wprowadzenie blended learning, kształcenia projektowego (PBL) oraz grywalizacji do procesu nauczania przyczyni się do bardziej zaangażowanej nauki i lepszych efektów.
- Zwiększenie atrakcyjności kursów: Zestaw edukacyjny, obejmujący roboty edukacyjne i moduły elektroniczne, znacząco podniesie atrakcyjność kursów, przyciągając większą liczbę uczestników.
- Kursy z językiem programowania: Dzięki możliwości tworzenia projektów z użyciem języków programowania takich jak Python i C++, uczestnicy będą rozwijać praktyczne umiejętności w programowaniu.
- Kompetencje przyszłości: Projekt ma na celu nauczenie dzieci i młodzieży kompetencji przyszłości, takich jak Analiza Danych, Internet Rzeczy, Autonomiczne pojazdy, i Druk 3D, co przygotuje ich do rewolucji Przemysłu 4.0.
- Efektywność nauki: Dzięki personalizacji procesu nauczania i dostosowaniu treści do najnowszych trendów technologicznych, uczestnicy będą szybciej i efektywniej nabywać wiedzę.
- Wysoka motywacja uczniów: Dzięki innowacyjnym metodom nauczania, uczestnicy będą zachęcani do ciągłego rozwijania swoich umiejętności, co pozytywnie wpłynie na ich długoterminowy rozwój edukacyjny.
Science and Innovation Center sp z.o.o realizuje projekt dofinansowany Funduszy Europejskich z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, Działanie 1.1. Platformy startowe dla nowych pomysłów, 1.1.2 Rozwój startupów w Polsce Wschodniej pt. Science and Innovation Center (SIC) Nauka programowania jeszcze nigdy nie była tak prosta i wciągająca.
Celem projektu jest stworzenie kompletnego narzędzia składającego się z platformy oraz zestawu edukacyjnego (składającego się z robota edukacyjnego i modułów elektronicznych rozbudowujących jego funkcjonalność) do nauki dzieci i młodzieży z zakresu programowania i zagadnień Sztucznej Inteligencji, analizy danych, Internetu Rzeczy, autonomicznych pojazdów, druku 3D. Wartość projektu: 1 124 872,78 PLN Dofinansowanie projektu z UE: 908 090,51 PLN