Zajęcia dla grup - przyjdź do naszego laboratorium lub zaproś nas do siebie! - Science and innovation Center

Zajęcia dla grup – przyjdź do naszego laboratorium lub zaproś nas do siebie!

Zabierz swoją klasę na warsztaty do naszego laboratorium lub zaproś nas do swojej szkoły!

Wprowadzimy Twoją klasę w inspirujący i ciekawy świat programowania i robotyki.

Warsztaty skierowane są do uczniów i nauczycieli szkół podstawowych oraz liceów i techników.

Nasze warsztaty to jednorazowe zajęcia prowadzone przez doświadczonych trenerów, którzy zdobywali swoje doświadczenie na najlepszej uczelni technicznej w Polsce – Politechnice Warszawskiej. To doskonały sposób na integrację klasy, wzbogacenie programu nauczania i zainteresowanie uczniów przedmiotami ścisłymi. Kładziemy nacisk na interdyscyplinarność i zadania praktyczne, dzięki którym łatwiej jest zrozumieć omawiane zagadnienia. Oferujemy pełne spektrum tematyczne, dzięki czemu na pewno znajdziecie coś dla swojej klasy!

Tematy warsztatów:

Podczas zajęć uczniowie stworzą projekt automatyzujący procesy zarządzania domem. Z pomocą trenera zbudują od podstaw czujnik zmierzchu, pozwalający na ekonomiczne zarządzanie oświetleniem w domu. Oprócz tego będą mieli możliwość opracowania i przetestowania “czujnika na złodzieja”, czyli prosty system alarmowy reagujący na ruch.

Język programowania:

  • Scratch; 
  • C++;
  • Python.

Teoria ograniczona jest do minimum. Interdyscyplinarny program zajęć zawiera m.in. elementy fizyki (np. pojęcie częstotliwości).

Trenerzy SIC wprowadzą Was w świat Pythona, obecnie najpopularniejszego języka programowania na świecie. Dzięki swojej prostocie i powszechności jest on atrakcyjnym wstępem do świata programowania. Na zajęciach praktycznych pokażemy Wam, jak wiele możliwości on stwarza, zarówno w pracy indywidualnej jak i z całą klasą uczniów. Dzięki autorskim zestawom edukacyjnym stworzyliśmy innowacyjne zajęcia, uznawane przez uczestników za niezwykle motywujące. Dla osób bez doświadczenia warsztaty pozwolą postawić pierwsze kroki w świecie programowania, a ci, którzy z Pythonem są już zaznajomieni, odkryją szereg inspiracji do dalszej pracy. 

Nie lada atrakcją będą mikrokontrolery, które pozwalają zobaczyć na żywo jak efekt pisanego kodu na komputerze przekłada się na działanie robota.

 

Język programowania:

  • Python (z użyciem mikrokontrolera ESP8266)

Uczymy programowania i algorytmiki poprzez tworzenie własnych robotów i systemów elektronicznych. Uważamy, że taka forma jest atrakcyjniejsza niż lekcje programowania tylko na komputerze. U nas kodu można “dotknąć” lub sprawić, by reagował na to co nas otacza.

Podczas zajęć praktycznych trenerzy nauczą uczniów jak sterować portami mikrokontrolera, jak podłączać zewnętrzne czujniki i moduły oraz jak korzystać z bibliotek udostępnionych w internecie. Ponadto uczniowie zbudują swojego robota lub inny mini projekt systemu elektronicznego (np. czujnik parkowania lub stację pogodową). 

 

Język programowania:

  • C++ (z użyciem płytki Arduino Uno)

Uczymy programowania i algorytmiki poprzez tworzenie własnych robotów i systemów elektronicznych. Uważamy, że taka forma jest atrakcyjniejsza niż lekcje programowania tylko na komputerze. U nas kodu można “dotknąć” lub sprawić, by reagował na to co nas otacza.

Podczas zajęć praktycznych trenerzy nauczą uczniów jak sterować portami mikrokontrolera, jak podłączać zewnętrzne czujniki i moduły oraz jak korzystać z bibliotek udostępnionych w internecie. Ponadto uczniowie zbudują swojego robota lub inny mini projekt systemu elektronicznego (np. czujnik parkowania lub stację pogodową). 

 

Język programowania:

  • Scratch (z użyciem płytki Arduino Uno)

Zapraszamy na szkolenie, podczas którego wprowadzimy uczniów do świata drukarek 3D i modelowania brył. Podczas zajęć praktycznych trenerzy wytłumaczą działanie drukarki 3D oraz jak przystosować gotowy projekt do wydruku. Ponadto uczniowie samodzielnie zaprojektują własną trójwymiarową bryłę (np. brelok). 

 

Razem z uczniami przejdziemy przez wszystkie etapy drukowania:

 

  • wybór modeli
  • przygotowanie do druku (cięcie pliku stl)
  • ustawienia parametrów wydruku (wypełnienie, temperatura, szybkość druku, podpory, retrakcja)
  • ustawienia drukarki (przygotowanie stołu, wymiana filamentu)
  • uruchomienie wydruku
  • postprocessing (odrywanie wydruku, usuwanie podpór i wygładzanie krawędzi).

Zbuduj razem z naszymi trenerami roboty balansujące i poznaj podstawy działania enkoderów, akcelerometru i regulatora PID. 

 

Roboty balansujące to rodzaj robotów, które utrzymują swoją równowagę na dwóch lub więcej kołach lub stopach. Te roboty często wykorzystują algorytmy sterowania, takie jak regulator PID, aby utrzymać swoją równowagę, a także sensory, takie jak żyroskopy, aby wykrywać zmiany w położeniu. Roboty balansujące są używane do wielu celów, od zabawek i eksperymentów naukowych po wojskowe i przemysłowe zastosowania, takie jak monitoring i inspekcja. Jednym z przykładów popularnych robotów balansujących jest Segway – pojazd elektryczny, który od lat jest popularnym środkiem transportu w niektórych miastach na całym świecie.

 

Język programowania:

  • C++

Zajęcia na poziomie średniozaawansowanym. Wymagana jest przynajmniej podstawowa znajomość języka C++ przez uczniów. 

Z naszą pomocą uczniowie samodzielnie zbudują i zaprogramują czujnik wilgotności gleby. 

Czujniki wilgotności gleby są szeroko stosowane w rolnictwie i ogrodnictwie, aby kontrolować wilgotność gleby i zapewnić odpowiednie warunki wzrostu roślin. Dzięki temu możliwe jest uniknięcie nadmiernego lub niewystarczającego podlewania roślin, co przyczynia się do zwiększenia plonów i zmniejszenia strat. Czujniki wilgotności gleby są także stosowane w projektach związanych z monitorowaniem jakości gleby, zarówno w rolnictwie, jak i w badaniach naukowych.

 

Plan zajęć:

  • wstęp do środowiska programistycznego;
  • obsługa wejścia analogowego;
  • podłączenie czujnika;
  • odczyt wartości z czujnika;
  • transmisja po porcie szeregowym komputera;
  • przedstawienie inspiracji do dalszego rozwoju projektu.

Język programowania:

  • Scratch
  • Arduino C++
  • Python

Z naszą pomocą uczniowie samodzielnie zbudują i zaprogramuja autorską dekorację do pokoju lub  na imprezę:

Zaprogramowanie świecącej listwy LED umożliwia tworzenie niestandardowych efektów świetlnych i dostosowanie ich do indywidualnych potrzeb. Listwy LED z programowalnymi kontrolerami są szeroko stosowane w dekoracji wnętrz, architekturze krajobrazu, teatrze i filmie, a także w projektach artystycznych i interaktywnych.

Plan zajęć:

  • wstęp do środowiska Scratch/Arduino C++;
  • sterowanie pojedynczymi pixelami w pasku LED;
  • tworzenie sekwencji i gradientów;
  • sterowanie przez WiFi.

Język programowania:

  • C++;
  • Scratch; 
  • Python.

Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty zajęć szkolnych, podczas których uczniowie będą mieli okazję nauczyć się budować i programować swojego własnego robota!

Zajęcia są przeznaczone dla dzieci w wieku 12 lat i powyżej, posiadających podstawową wiedzę z zakresu programowania w języku Arduino C++. 

 

Plan zajęć:

  • wstęp do środowiska programistycznego;
  • obsługa wyjść cyfrowych;
    podłączenie i sterowanie silnikami;
  • skręcenie robota;
  • programowanie toru jazdy robota;
  • zdalne sterowanie robotem przez WIFI;
  • przedstawienie inspiracji do dalszego rozwoju projektu.

Język programowania:

  • C++;
  • Python.

Zajęcia z podstaw elektroniki są cenną inwestycją w przyszłość uczniów, ponieważ dają im możliwość zdobycia praktycznych umiejętności, niezbędnych w dzisiejszym świecie. Elektronika jest obecna praktycznie w każdym aspekcie naszego życia. Zainteresowanie uczniów tym tematem może pomóc im w zrozumieniu, jak działa świat elektroniki, a tym samym zainspirować ich do dalszej nauki i pogłębiania wiedzy w tej dziedzinie.

 

Plan zajęć:

  • połączenie rezystorów – szeregowe i równoległe
  • układów kombinacyjnych
  • nauka obsługi oscyloskopu i innych urządzeń laboratoryjnych
  • Wprowadzenie do podstaw elektroniki: napięcie, prąd, opór, moc.
  • Praktyczne ćwiczenia z połączeń szeregowych i równoległych rezystorów.
  • Praktyczne ćwiczenia z łączenia bramek cyfrowych.

Zajęcia z tworzenia obrazów z pikseli (PixelArt) i nauka obsługi panelu świetlnego LED

  • grupa do 24 osób
  • wizyta w muzeum kier komputerowych w ramach zajęć

Sami zdecydujecie, czego chcielibyście się nauczyć!

Skontaktujcie się z nami:

+ 48 574 556 956

kontakt@sic.edu.pl

 

Interdyscyplinarny program zajęć zawiera m.in. elementy fizyki (np. pojęcie częstotliwości) i matematyki (logika).

  • Długość spotkania:  3 godz. lekcyjne (3x 45 min);
  • Typ kursu: stacjonarny (Puławy, ul. Dęblińska 18);
  • kameralna grupa – maksymalnie 12 osób (w przypadku większej ilości prosimy o kontakt telefoniczny);
  • Grupa do 12 osób – cena: 699 zł;
  • Grupa do 25 osób – cena: 1399 zł;
  • W wypadku grupy większej niż 25 osób prosimy o kontakt indywidualny.

A może wolicie zaprosić nas do swojej szkoły?

Dojeżdżamy do szkół na terenie całej Polski! Przyjeżdżamy ze swoim sprzętem, więc o nic nie musicie się martwić! Jesteśmy w stanie poprowadzić każdy warsztat z listy powyżej, z wyjątkiem druku 3D.
Cena:
  • Warsztaty dla jednej klasy do 30 osób – 1125 PLN/klasa;
  • Warsztaty dla dwóch klas do 30 osób – 1000 PLN/klasa;
  • Warsztaty dla trzech i więcej klas – ustalana indywidualnie.

Do ceny warsztatów należy doliczyć opłatę kilometrową to jest 1,15 PLN/kilometr (dojeżdżamy z Puław).

Chcemy by nasze zajęcia były utrzymane na jak najwyższym poziomie, dlatego w wypadku warsztatów wyjazdowych każde zapytanie rozpatrujemy indywidualnie. Chcesz nas zaprosić do siebie? Wypełnij napisz mail na kontakt@sic.edu.pl lub zadzwoń + 48 574 556 956!

robot porusza się po specjalnym torze i nie może wyjechć poz czarne linie i musi ominąć przeszkody które na nie czakają

Na zajęciach możliwe jest wykonanie szkolenia demonstracyjnego z użyciem zestawów edukacyjnych.

Nauczyciel może uczestniczyć w kursie jako obserwator oraz później zadać pytania trenerowi podczas 30 min. konsultacji zdalnej lub spędzić ten czas poza laboratorium we własnym zakresie.

 

Możesz połaczyć nasze warsztaty z wizytą w Warszawskiem Muzeum Komputerów i Gier, gdzie uczniowie poznają historie komputerów. Uczestnicy wycieczek uwielbiają WMKiG, ponieważ można w nim pograć w gry retro na zabytkowych konsolach i komputerach! 

Spotkanie prowadzone jest przez doświadczonych trenerów pasjonujących się programowaniem, robotyką, elektroniką i drukiem 3D. Swoje umiejętności rozwijali podczas pracy zawodowej jako programiści oraz prowadząc zajęcia dydaktyczne na Politechnice Warszawskiej. 

Uczestnicy kursu otrzymują certyfikaty potwierdzające zdobycie przez nich umiejętności.

kontakt

+ 48 574 556 956

kontakt@sic.edu.pl