Misja Apollo, a zajęcia dla studentów Politechniki Warszawskiej - Science and innovation Center

Misja Apollo, a zajęcia dla studentów Politechniki Warszawskiej

Wprowadzenie fabuły do zajęć i nawiązywanie do historycznych wydarzeń jest niezwykłym i efektywnym narzędziem w motywowaniu podopiecznych do intensywnej pracy oraz nauki nowych umiejętności. –
Podczas warsztatów uczestnicy budowali dzięki instrukcjom zdalnym urządzenie IoT (Internet of Things) pokazujące aktualną liczbę przypadków COVID, śmierci i wyzdrowień. Było to doskonałe ćwiczenie pozwalające na zapoznanie się z platformą ESP8266 oraz obsługą zapytań REST i plików JSON.

Podczas prowadzenia zajęć zdalnych nasz trener Andrzej Manujło nawiązał do misji Apollo 13. Niestety, ale ta misja była jedną z trudniejszych, ponieważ przez eksplozję zbiornika z tlenem astronauci byli w niezłych tarapatach.

Po eksplozji zbiornika z ciekłym tlenem astronauci James A. Lovell, John L. „Jack” Swigert i Fred W. Haise opuścili moduł dowodzenia i przeprowadzili się do modułu księżycowego z zamiarem powrotu do modułu dowodzenia na kilka godzin przed lądowaniem. Przed opuszczeniem modułu dowodzenia zostały wyłączone wszystkie urządzenia elektryczne, aby zachować energię elektryczną niezbędną podczas wchodzenia w atmosferę i wodowania. Moduł księżycowy został zaprojektowany z myślą o przebywaniu w nim dłużej niż kilka godzin jednakże nie dla trzech astronautów wchodzących w skład misji, lecz tylko dwóch mających docelowo wylądować na powierzchni jedynego naturalnego satelity Ziemi.

Pomimo trudności spowodowanych niedoborem energii elektrycznej i wynikających z tego licznych konsekwencji, ciasnoty oraz kłopotów związanych z usuwaniem dwutlenku węgla i braku wody pitnej, 17 kwietnia 1970 roku załoga szczęśliwie powróciła na Ziemię.

źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Apollo_13

Tak samo studenci Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej z kierunku Informatyka ukończyli z sukcesem swoje projekty dzięki pionierskim warsztatom przeprowadzonym w trybie zdalnym!

Projekty były realizowane w ramach przedmiotu Projekt Zespoły 1 (PZSP1) dla studentów pierwszego semestru. Studenci używali platformy micropython oraz płytek ESP8266. Dzięki paczkomatom zestawy zawierające płytkę oraz elementy elektroniczne zostały wysłane do każdego ze 150 studentów na tym kierunku